Penipuan Astro Kini Semakin Melampau | Semakin banyak pendedahan yang dikongsikan oleh pelanggan yang mendakwa diri mereka dianiaya oleh Astro. Ini merupakan antara perkongsian terbaharu mengenai servis Astro yang didakwa menganiaya pelanggan.

ASTRO mmg banyak hidden charge dia. Berlaku kat diri sendiri masa nak terminate. Lps call customer servis, mereka kata kalau nak terminate, kena sebulan notis sebagaimana dlm agreement. 

Spontan aku cakap, takde dlm agreement & tanya tu klausa berapa? Dia tak boleh jawab & tak tahu. Bila ditanya saya nak terminate hari ni jugak, apa yg perlu dibuat? Katanya kena ke servis center yg terdekat.

So, rushing ke servis center di Tmn Molek JB. Staff & manager kata tak boleh terminate. Kena sebulan notis. Aku kata takde dlm agreement & minta astro kemukakan bukti yg aku sign agreement tu. So, diaorg surrender & kenakan syarat, boleh terminate hari ni juga tapi dekoder semua dipulangkan. Piring tak perlu. Oleh kerana rumah pun tak jauh, balik rumah ambil semua dekoder, kabel & remote control. Lps buat semua payment dan tandatangan borang pemulangan dekoder, astro kata akaun dah tutup. Tak ada apa2 caj lagi lps ni.

Tetiba, 3 bulan lps tu, astro hantar surat tuntut tunggakan beserta surat loyer dgn alasan aku tertunggak sebulan sebab by hook or by crook, nak terminate kena notis sebulan.

Dipendekkan cerita, lps bertekak dgn customer servis & respond kpd loyer yg kurang bijak tu beserta bukti penutupan akaun, pemulangan dekoder & resit2 bayaran rasmi, terus senyap sampai ke hari ni. Aku just sound je loyer yg kurang cerdik tu, sila saman saya atas servis yg saya tak langgan, akaun yg dah tutup & dekoder pun dah takde atau saya saman awak atas percubaan menipu tuntutan palsu…

Astro: Penipu Terkaya di Malaysia

Kejadian sebenar

…”Akhirnya……Selamat Tinggal ASTRO….WALAUPUN hati panas…sbb rasa tertipu ngan ASTRO ni… tapi…takpe….think postive jer..saje nak cerita gak manatau jadi teladan untuk orang lain… Wanie & husband decide utk terminate servis ASTRO dah lama..cuma takde masa nak buat cancellation je…1 sbb nak terminate….sakit hati takde cerita asyik cerita ntah pape diulang tayang…2 sebab kakak maira asik layan kartun dr celik mata sampai tido malam…wpun kartun tu dia dah hafal jln ceritanya..3 sebab kami nak pindah rumah taknak bawak Astro..dan sebab utama kerana… Memang kitorang tak tengok TV kalau hari bekerja….sampai rumah dah kul 9.30-10 malam..penat rehat jap terus tido… So hari ni…Wanie gagahkan diri call Astro Service Center….dr pagi call tak berangkat….sabar..sabar…itu mmg lumrah customer service di Malaysia…lepas lunch call lagi…. Dpt cakap ngan staff perempuan ni…..laju cakap nya…bla..bla..bla….ok contract cik wanie masih ada sehingga tahun 2017….kalau nak terminat skrg ada penalty charges RM240. Wanie jawab…contract saya 2 tahun je..saya langgan Astro ni sejak 2011 takkan x abis2 lagi contract….

saya 2 tahun je..saya langgan Astro ni sejak 2011 takkan x abis2 lagi contract…. ohhh cik Wanie ada buat PENUKARAN DEKODER..so Astro EXTEND CONTRACT lagi 2 tahun….

Wanie cakap….masa saya setuju utk tukar ke dekoder baru kenapa staff ASTRO tak maklumkan bahawa Contract akan disambung lagi 2 tahun????? (Kat situ dah nampak dia sembunyikan Terms & Conditions)

mmg sumpah….dah byk kali staff Astro call suruh tukar dekoder…nak bg free yg boleh rekod bagai wanie tak pernah accept…nak jd cerita..masa dlm pantang hari tu agent/staff Astro dtg umah suh sign tukar dekoder….

IANYA PERCUMA PUAN…JGN RISAU TIADA BAYARAN DIKENAKAN..Dengan rasa tak bersalahnya dia…tidak menerangkan terma & syarat dengan terperinci.

Ok berbalik pada call td…ok cik Wanie…selepas dikira…penalty cik rm190++…ok saya bayar… campur bil utk next month prorate rm50++ (terminate kena bagi 30hari notis macam nak benti keje) so kena la bayar bill next month juga. So total kena bayar RM246++ OK SAYA BAYAR……Ok cik Wanie pembayaran mesti dibuat dlm masa 2 hari..selewat2 hari jumaat ni..

lepas buat pembayaran sila call kami semula utk makluman..baikkkkk saya bayar SEKARANG….ada apa2 lagi???? Selain dari tu apa lagi PENALTY yg saya kena????? Ooo takde dah cik Wanie… itu sahaja…btol ni takde????? Betul cik…itu sahaja yg cik kena bayar…

Dengan segera Wanie buat payment guna M2U….Pastu call Astro balik….orang lain yg jawab plak….. Dia nak terangkan dari A-Z balik…Wanie kata…dah.dah….saya dah bayar..tak oayah terangkan pape…ok dia buat semakkan….bla bla bla….ok saya akan submit permohonan cik Wanie bertarikh hari ni..tamat astro 26-02-2016… selepas itu SILA PULANGKAN DEKODER…. SUPAYA CIK WANIE TIDAK KENA PENALTY RM280…..darah dah naik…..tadi tanya ada apa2 lagi tak??? Dia kata takde…..takde….itu sahaja…apa la salahnya bgtau je semua caj kan senang….

Dekoder tu nak kena deal ngan Technician dia pula….alahai Astro apa2 je la…. So sebagai pengajaran buat semua……

JANGAN SESUKA SUKI TERIMA TAWARAN ISTIMEWA DR PIHAK ASTRO UTK TAMBAH PAKEJ KE… TUKAR DEKODER KE…SBB SETIAP KALI PENAMBAHAN ATAU PERTUKARAN DI BUAT….CONTRACT ANDA AKAN DISAMBUNG LAGI 2 TAHUN (AGAKNYA LA)…NAK CAKAP KAT SINI….ASTRO MMG PALING BYK BUAT HIDDEN CHARGE YG CUSTOMER TAK PERNAH TAU…..JADI MASALAH BILA KES NAK TERMINATE NNT… Lega dapat terminat…RM150 setiap bulan tu boleh la buat simpan ke beli emas ke…panjang cerita hari ni…

 
Top